gezond eten en bewegen

Gezond eten en bewegen

Gezond eten en bewegen is erg belangrijk voor een lang en gelukkig leven. Mensen onderschatten helaas nogal eens hoe belangrijk deze twee dingen zijn. Vaak wordt er wel een verband gelegd met overgewicht, maar dit is enkel één van de nadelige effecten die er bestaan welke gerelateerd zijn aan ongezonde voeding en niet of te weinig bewegen. Helaas zijn er nog vele meer, zoals onder andere minder energie, minder goede nachtrust, depressies en een verminderd geheugen. Het is dus zaak om gezond te gaan eten en te bewegen als jij dat op dit moment nog niet doet.

Gezond gaan bewegen

Bewegen is mogelijk op verschillende manieren, waarbij ieder zo’n zijn of haar voorkeur heeft. Zo zal de een liever op een teamsport gaan, terwijl de ander liever alleen in de vroege ochtend door de natuur heen fietst. Om echter het beste resultaat te behalen dien je er wel rekening mee te houden dat je op een goede manier beweegt. Denk bijvoorbeeld aan een goede warming-up voor het sporten. Voer oefeningen op de juiste manier uit om blessures te voorkomen. En houd je trainingen goed bij en wissel ze af. Een Fitness schema is hierbij een ideaal hulpmiddel. Zo kun je er op een gemakkelijke manier voor zorgen dat het voor jou duidelijk is welke spieren je traint, op welke manier en in welk tempo.

Gezond gaan eten

Voeding is de brandstof voor je lichaam, waardoor je het best voor de beste variant kunt gaan. Hierbij is het eten van groentes zeer belangrijk. Door dagelijks minimaal 200 gram groentes te eten ben je al goed op weg. Zorg er hierbij voor dat je door de week heen ook verschillende groentes eet en je bent al goed op weg. Probeer voedingsstoffen welke verpakt zijn in zakjes en pakjes zo veel mogelijk te vermijden. De meeste kant en klare voedingsmiddelen zijn in het algemeen niet zo gezond. Beter houd je het bij een basis van verse voedingsmiddelen.

Scroll naar top